"من"

"من"

"با هم باشیم تا با هم یاد بگیریم"

آخرین مطالب
نویسندگان

"واقعیت ها و ایده آل ها"

دنیای واقعیت ها یا ایده آل ها؟

ی زمانی بود فکر میکردم ، دنیا باید بر مدار خواسته های من بچرخه ، بله درست فکر میکردم.

اما بزرگ تر که شدم دیدم نه ، به خودم گفتم بیا و یک تغییری ایجاد کن ، چون واقعیت ها رو دیدم

  • اما همچنان این جمله رو که خداوند ، جهان را مسخّر انسان قرار داد ، و تمام مسائل حول محور اندیشه انسان میچرخد رو قبول دارم.

حالا اون تغییر چی بود؟ اگر بخوام جواب بدم باید اینطوری بگم که ، جایی که داریم همه مون زندگی میکنیم دنیای "واقعیت" هاست نه "ایده آل ها"

  • یعنی اینکه همه باید به این درک برسیم که قرار نیست از واقعیت های موجود زندگیمون مثل مسائل مختلفی که داریم باهاش دست و پنجه نرم میکنیم غافل بشیم و توقع این رو داشته باشیم که ، فکر کنیم همه چی باید ایده آل پیش بره و قرار نیست مشکلی و چالشی برامون پیش بیاد.
  • چون قطعا کسی چنین قولی رو به هیچ کدوممون نداده که در آسایش کامل هستیم و با سختی ها رو به رو نمیشیم.

بلکه میتونیم با روش های مختلف این ایده آل هارو برای خودمون بسازیم و به دنیای خودمون ، جذبش کنیم.

  • به شخصه من ، با آموزش دیدن ، با اندیشه درست و باور قوی ، خودم رو به این "ایده آل ها" نزدیک میکنم ، با اینکه از واقعیت های زندگیم غافل نیستم ، و تمام مسائل موجود رو در برابر خودم می بینم ، و تمام تلاشم رو میکنم که با مدیریت ، آن ها رو خوب پیش ببرم.

همگی باید رویاهای خود را زندگی کنیم تا مسائل موجود باعث نشه که ازشون غافل بشیم.

  • خداوند در قرآن میفرماید : 

«لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی‏ کَبَدٍ» براستى که انسان را در رنج آفریده‏ ایم.

با یک درک کامل از این آیه پی میبریم که ، این آیه به معنای وجود مشقت و سختی در احکام اسلامی نیست ، بلکه به اذعان محققان و مفسران قرآن این آیه به این مطلب رهنمود می کند که این دنیا همراه با سختی است ، همراه با مشکلات و گرفتاری ها است.

  • این آیه رو نوشتم که با واقعیت های این دنیا رو به رو بشیم و اینکه نگران چیزی نباشیم و همیشه در مسیر رشد با تلاش ، به تمام ایده آل هایی که در ذهن داریم برسیم.

چون این خداوند است که با تمام "واقعیت ها و ایده آل ها" در کنار همه ماست

  • محمود کرباسیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی